صنعت و تجارت

چرخ پنجمی که پارک دوبل را مثل آب‌خوردن ساده می‌کند!/ فیلم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی،تینا مزدکی_در دنیای مدرن ممکن است ویژگی دستیار پارک برای شما جدید به نظر برسد، اما به هیچ وجه یک نوآوری نیست. در واقع، بروکس واکر حداقل پایه‌های ایدئولوژیک را برای همین راه در دهه ۱۹۳۰ بنا کرد. مطمئناً، خودروهایی که امروزه از کمک پارک استفاده می‌کنند، چرخ پنجمی ندارند …

به گزارش پایگاه خبری سرمایه ایرانی،تینا مزدکی_در دنیای مدرن ممکن است ویژگی دستیار پارک برای شما جدید به نظر برسد، اما به هیچ وجه یک نوآوری نیست. در واقع، بروکس واکر حداقل پایه‌های ایدئولوژیک را برای همین راه در دهه ۱۹۳۰ بنا کرد. مطمئناً، خودروهایی که امروزه از کمک پارک استفاده می‌کنند، چرخ پنجمی ندارند که به آنها کمک کند پارک کنند. اما، ایده پشتیبان پارک که از گذشته تا به امروز پابرجا بوده است، کمک می‌کند رانندگان از پارک موازی هراس نداشته باشند.

رانندگی و پارک کردن با چرخ پنجم چیست؟

مکانیسمی که خود مخترع آن را «دیفرانسیل متحرک» نامیده است، یک نوآوری زیبا در وسایل نقلیه است که به رانندگان کمک می‌کند تا اتومبیل‌های خود را به طور موازی در یک نقطه تنگ، پارک کنند.

این مکانیسم از یک پمپ هیدرولیک برای فشار دادن لاستیک زاپاس ماشین روی زمین استفاده می‌کرد. این کار به این دلیل انجام شد که راننده بتواند با چرخش شعاعی خودرو خود را به داخل و خارج از یک فضای پارک مانور دهد.

یک نوآوری بزرگ همیشه آن را بزرگ واقع نمی‌شود

اکنون، بسیاری از کارشناسان خودرو اعلام می‌کنند که اگر چرخ پنجمی را به وسیله نقلیه خود اضافه کنند، تمام مشکلات پارک از بین می‌رود، با این حال هیچ کس نمی‌داند چرا این مفهوم هرگز مطرح نشد. اینطور نیست که این اختراع نور روز را ندیده باشد. تنها سهم نسبتاً زیادی از تبلیغات را به خود اختصاص داد و یک نمونه اولیه کار مناسب برای سهامداران مختلف وجود داشت. با این حال، شرکت‌های بزرگ خودروسازی به سادگی از این مکانیسم استفاده نکردند.

می‌توان استدلال کرد که شاید آن‌ها فاقد آینده نگری بودند یا فکر می‌کردند که خریداران مایل به صرف هزینه اضافی فقط برای این مکانیسم نیستند. اما، هیچ چیز را نمی‌توان با اطمینان گفت، زیرا هیچ چیز در مورد جذب ضعیف این سازه به اندازه کافی مستند نشده است. با این حال مخترع حاضر نبود از اختراع خود دست بکشد. او به ثبت اختراع طرح خود ادامه داد و در ۶ دسامبر ۱۹۳۸، شش سال پس از اختراع، بالاخره یکی از آنها به او اعطا شد.

پس از این، واکر مکانیسم چرخ پنجم پارک را روی یک کادیلاک ۱۹۵۱ نصب کرد. او آن را «کمک پارک» نامید و همچنین اشاره کرد که مکانیک‌ها می‌توانند این سیستم را در آن زمان در هر خودرویی به روز کنند. اگرچه چرخ پنجم پارک طراحی شده توسط بروکس واکر هرگز اوج نگرفت، اما تاریخ این مخترع را با علاقه به یاد می‌آورد . این به این دلیل است که بدون توجه به اینکه نوآوری او چگونه پیش رفت، او به تکمیل مکانیسم پارک موازی خود تا دهه ۱۹۷۰ ادامه داد، یعنی زمانی که درگذشت. دفعه بعد که دستیار پارک خود را به کار می‌گیرید تا به آرامی در نقطه‌ای تنگ پارک کنید، به یاد داشته باشید که این او بود که اساس این مفهوم را پایه‌گذاری کرد.

منبع getmyparking

۲۲۷۳۲۳

منبع خبر خبر آنلاین

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!