اقتصاد کلان

«راه‌آهن توانمند» یکی از عناصر ایران قدرتمند است 

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «سید میعاد صالحی» در نشست شورای مدیران ستاد و مناطق راه‌آهن گام‌های اجرایی رسیدن به راه‌آهن توانمند را یکی از عناصر ایران قدرتمند دانست و از تعیین شعار جدید راه‌آهن با عنوان «راه آهن توانمند، ایران قدرتمند» خبر داد. مدیرعامل راه‌آهن با …

به گزارش خبرگزاری سرمایه ایرانی و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «سید میعاد صالحی» در نشست شورای مدیران ستاد و مناطق راه‌آهن گام‌های اجرایی رسیدن به راه‌آهن توانمند را یکی از عناصر ایران قدرتمند دانست و از تعیین شعار جدید راه‌آهن با عنوان «راه آهن توانمند، ایران قدرتمند» خبر داد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه هدف از تعیین این شعار، محقق کردن وعده‌ها به عمل است، تاکید کرد: می‌خواهیم جایگاه راه‌آهن را به نقطه‌ای برسانیم که مایه قدرت ایران اسلامی شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شفافیت و انضباط مالی در درآمدها و هزینه‌ها در دوره جدید راه آهن، گفت: مطالبات بخش خصوصی حق‌الناس است، همان طور که معیشت پرسنل راه آهن حق‌الناس است و احدی از جمله مالکان واگن حق ندارد با تأخیر در پرداخت بدهی‌ها دست در جیب بخش دیگری از صنعت ریلی که همان بخش خصوصی مالک لکوموتیو است، کند.

صالحی با اشاره به اقدامات و حمایت‌های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی، گفت: رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، به طور مشخص در دو سال گذشته از راه‌آهن و حوزه ریلی همواره حمایت ویژه کرده‌اند و ما در شرکت راه آهن باید هم در گفتمان و هم در عمل حامی منافع مردم و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باشیم تا در عمل به نقطه اعتلای شعارمان که راه آهن توانمند برای ایران قدرتمند است برسیم.

وی سپس به موضوع ایمنی اشاره کرد و گفت: موضوع «کفش ترمز» را به صورت آزمایشی در قم اجرا کردیم و باید در سایر مناطق هم به صورت ۱۰۰ درصدی اجرایی شود تا ایمنی در سیر و حرکت قطارها به بالاترین نقطه اطمینان برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات راه‌آهن برون سازمانی است و امکان برطرف کردن آن‌ها در خود راه‌آهن میسر نیست، خاطرنشان‌کرد: مدیران راه‌آهن در تعامل با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، منافع راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند.

وی تاکید کرد: همه عوامل و مسؤولان راه‌آهن باید در راستای به‌روزرسانی حوزه کاری خود تلاش مضاعف کنند.

صالحی بر ضرورت برنامه‌ای شدن همه قطارها تاکید کرد و اظهار داشت: نظام بهره‌برداری در ۲۰ سال گذشته با نقطه مطلوب فاصله داشته است و می‌خواهیم این روند را تغییر دهیم.

وی ادامه‌داد: از این رو تشکیل قطار با واگن‌های چند شرکت مختلف قابل قبول نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که همه قطارها به صورت کامل یعنی با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل شود تا در صورت تخلف در حوزه ایمنی و غیره، اصلاح و توقف سیر آنها امکان پذیر باشد و آن شرکت پاسخگو باشد.

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: هم اکنون تلاش می‌کنیم از باتلاق جنگ‌های ناشی از تحریم در بیاییم، زیرا به طور رسمی در میدان مین حرکت می‌کنیم، پیش از این رویکرد قدیمی راه آهن دفاعی بوده اما هم اکنون تهاجمی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقام شهدا گفت: ما به شهدا بدهکاریم و با قدرت در مناطق برای منافع راه آهن اقدام می‌کنیم. راه آهن اقتدار دارد و از همه دستگاه‌ها مطالبه می‌کند تا برای همه مردم ایران خدمت کند.

صالحی با اشاره به مستثنی بودن راه آهن از تقسیمات کشوری، گفت: راه آهن یک شبکه عبوری محسوب می‌شود و معیار آن فقط تناژ بارگیری نیست.

وی گفت: اگر واگنی دچار مشکل است باید آن را از سیر خارج کنیم و از نگاه راه‌آهن، قطار کامل باری قطاری است که همه واگن‌هایش متعلق به یک شرکت باشد تا اگر مشکلی برای هرکدام از واگن‌ها پیش آمد فقط همان شرکت پاسخگو باشد.

منبع خبر : ایمنا

امتیاز به خبر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!